آیا مشاوران املاک تمایل به افزایش قیمت مسکن دارند؟

آیا مشاوران املاک تمایل به افزایش قیمت مسکن دارند؟ این سئوال به تازگی مطرح نشده است و گاه و بیگاه و به خصوص در زمان رونق بازار و افزایش ناگهانی قیمت مسکن که مشاوران املاک هیچ نقشی در آن ندارند مطرح میشود. به راستی علت گرانی مسکن چیست؟ گرانی مسکن دلایل متعدد و مختلفی دارد […]

آیا مشاوران املاک تمایل به افزایش قیمت مسکن دارند؟

این سئوال به تازگی مطرح نشده است و گاه و بیگاه و به خصوص در زمان رونق بازار و افزایش ناگهانی قیمت مسکن که مشاوران املاک هیچ نقشی در آن ندارند مطرح میشود.

به راستی علت گرانی مسکن چیست؟

گرانی مسکن دلایل متعدد و مختلفی دارد که سیاست کلان دولت در زمینه مسکن و پرداخت تسهیلات مسکن و نرخ تسهیلات و نرخ برابری ارز و میزان نقدینگی و …..که باعث افزایش قیمت مسکن و در موقعی باعث کاهش قیمت میگردد.

آیا زمانی که بازار مسکن دچار رکود است مشاوران نمی توانند قیمت مسکن را افزایش دهند؟

مسلما مشاوران املاک واسطه بین فروشندگان و خریداران هستند و سعی در برقراری تعادل بین خریدار و فروشنده هستند. افزایش و یا کاهش قیمت مسکن مستقیما به عرضه و تقاضا مربوط میشود و موتور متحرک این عرضه و تقاضا خریداران و فروشندگان هستند که با شرایط روز جامعه نسبت به قیمت گذاری املاک خود اقدام می نمایند. مشاوران املاک نمی تولنند قیمت مسکن را افزایش و یا کاهش دهند چون فروشندگان امروز خریداران فردا و خریداران امروز فروشندگان فردا هستند و میزان عرضه و تقاضا تابع سیاستهای کلان می باشد و اگر غیر از این بود مشاوران املاک در زمان رکود بازار با افزایش قیمت و ایجاد رونق از زیان واحد های صنفی خود جلوگیری میکردند.

تهیه کننده

علی حسین زاده

مسکن ایوان

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *